Podkreśl błedy w poniższych zdaniach. Następnie zapisz te zdania poprawnie.
4 zdania mam a piątego nieumiem ;)
Warstwa ozonowa jest częścią toposfery. <-- te toposfery jest źle czyli czego częścią?
zad 2 tutaj jest ilustracja echh niestety nie mam jej na komputerze podam zapsiane na niej katy 90stopni 60 stopni i 30 stopni jak coś to to są cwiczenia do geografi planeta nowa czesc 1
Na wartość temperatury powietrza wpływa kąt padania promieni słonecznych, który zależy od ............................................... . Im ................. kąt padania promieni słonecznych, tym oswietlona powierzchnia Ziemi jest mniejsza. W rezultacie ilość energii słonecznej dostarczanej na jednostkę powierzchni....................... , co prowadzi do ......................... temperatury powietrza. Dlatego też najwayższe wartości temperatury powietrza przy powierzchni Ziemi odnotowue się w strefie ........................... .
zad3 Na podstawie odręcznika oraz atlasu geograficznego podaj czynniki klimatotwórcze, ktore decydują o tym ze:
a) w Moskwie zimy są mroźniejsze niż w Londynie,
b) na Kilimandżaro pokrywa śnieżna utrzymuje sie przez cały rok,
c) najniższą temperaturę powietrza na Ziemi zanotowano na stacji Wostok (Antarktyda), a nie w Warszawie,
d) Morze Norweskie w okolicach Narwiku nigdy nie zamarza, a Zatoka Botnicka jest zamarznieta przez kilka miesięcy w roku.
zad4
Oblicz jakiej temperatury powietrza może spodziewać się turysta na szczycie Giewontu (1894 m.n.p.m ) jezeli w Kuźnicach (1025m.n.p.m) wynosi ona 17 stopni Celciusza.
Obliczenia:

z Góry dziekuje za pomoc potrzebne na już !!! odwdzięczę się ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-16T10:35:38+01:00
Zad 1
warstwa ozonowa jest czescia STRATOSFERY

niestety dalszych nie wiem ;(
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T13:09:43+01:00
Mam te same książki co TY to Ci pomogę.

1) Warstwa Ozonowa jest częścią Stratosfery.

2) szerokości geograficznej
mniejszy
......
obniżenia
okołorównikowej

3) a)odległość od morza
b) Wys. n.p.m
c) odległosć od Równika
d) prądy morskie

4) 1894-1025=869
9*0,6=5,4stopni Celsjusza
17st.C.-5,4st.C=11,6st.C
3 5 3