Odpowiedzi

2009-12-15T21:58:10+01:00
Obwód ma wszystkie boki równe a wiec 4x=10 czyli x= 2,5 (długość boku)
suma miar kątów w czworokącie wynosi 360 stopni i występują dwie pary takich samych kątów więc 40, 40, 140, 140
1 1 1
2009-12-15T21:59:42+01:00
Długość boków;
Ob = 10 cm
a= 10:4=2,5
Miary kątów;
alfa= 40 stopni
Beta= 180-40=140 Stopni
Gama=40 stopni
Delta= 140 Stopni
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:00:58+01:00
10cm/4=2,5 cm

Jeśli jeden kąt ma 40 stopni to naprzeciwległy ma też 40.
40+40=80
Suma miar kątów wynosi 360 stopni
więc 360-80=280
280/2=140
bo mamy 2 takie kąty

Czyli w rombie mamy kąty 40 i 140 stopni a bok ma 2,5 cm
1 5 1