Pocisk poruszający się z prędkością v=500m/s wbija się w deskę na głębokość s=5cm. Zakładając, że ruch ciała w desce jest jednostajnie opóxniony, oblicz czas wbijania się pocisku w deskę oraz opóźnienie jego ruchu.

Dziękuję za przysługę ;)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T22:14:03+01:00
Wydaje mi sie ze to bedzie tak ale nie jestem pewna:
V=a*t/a
V/a=t

500/5=t
t=100s
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:15:10+01:00
Od razu mowie ze kolezanka u gory ma zle bo za przyspieszenie wziela glebokosc wbicia i zle podejscie do zadania ogolnie.

s = at^2 / 2 - droga
V = a*t - predkosc

Wyznaczamy z tych rownan czas i podstawiamy

t=pierw(2*s/a)
t= V/ a


pierw(2*s/a) = V/a | ()^2

2*s/a = V^2 / a^2 |* a^2

2*s*a = V^2

s = 0,05 m

a=V^2/2*s

a = 2,5 * 10^6 m/s^2

t = V / a = 0,0002 s