Znajdź liczby u i v wiedząc, że:
a)liczba u jest o 5 większa od y,a trzecia część liczby u jest równa połowie liczby v;
b)liczba 2 razy większa od u jest o 5 większa od liczby v,a liczba 2 razy większa od v jest o 2 większa od u.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:12:22+01:00
Na początek dodam, iż powinno być raczej o 5 większe od v
a)
u=v+5
u/3=v/2 / mnożymy obustronnie przez 6
2u=3v
2u=2v+10
3v=2v+10
v=10
u=10+5=15

b)
2u=v+5
2v=u+2
2u+4=4v
2u=4v-4
2u=v+5
4v-4=v+5
4v=v+9
3v=9
v=3
u=3+5=8
2 2 2
2009-12-15T22:15:40+01:00
A)
{u-5=v
{u/3=v/2

z tego:

u=15
v=10

b)
{2u=v+5
{2v=u+2

z tego

u=4 => Kolega powyżej nie podzielił 8 przez 2 ;)
v=3