Odpowiedzi

2009-12-15T22:14:43+01:00
A) synonimy
- przygnębienie
-melancholia
b) związki frazeologiczne
- ?
c) zewnętrzne przejawy
- milczenie
- brak energii
1 1 1
2009-12-15T22:16:13+01:00
A)boleść, opłakiwanie, rozpacz, smutek, żal,
c) Często pojawieniu się stanów depresyjnych nie towarzyszą negatywne myśli, związane z jakimiś uwarunkowaniami zewnętrznymi. Przejawia się to np. w stanach smutku, niepokoju, które nie wiadomo skąd się biorą. Nie mają swej przyczyny w chwili obecnej. To dają znać o sobie przeszłe doświadczenia i przekonania, które wtedy się zrodziły. To też są negatywne myśli, ale w dużym stopniu nieuświadomione, gdzieś tam krążące cały czas po naszym umyśle. Głównym przekonaniem tworzącym depresje jest myśl, że życie jest bez sensu. Mogło się ono zrodzić w wyniku wielu doświadczonych porażek (poczucie rezygnacji, niezaradności i związanej z tym niskiej samooceny) lub wprost z braku doświadczania uczuć wyższych, takich jak radość, szczęśliwość, zadowolenie. Ten brak jest wynikiem całego ciągu zdarzeń.

b) nic nie wymyśliłem
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:21:22+01:00
A) synonimy : melancholia, nostalgia, przygnębienie, rozpacz, niezadowolenie

b) np.obnosić się ze swym smutkiem, ogarnia nas smutek

c) być zmartwionym, ponurym, posępnym , melancholijnym, nieswój, przybity, nieszczęśliwy, strapiony, zatroskany
1 5 1