Które zdanie jest prawdziwe,a które fałszywe?Zapisz obliczenia.
a)Suma 3/4 godziny i 0,4 godziny to 70 minut.
b)Różnica 1 2/3 godziny 3/4 godziny jest o 5 minut mniejsza od
jednej godziny.
c)2,4 godziny to 9 600 sekund.
d)Lekcja trwa dłużej niż 1/3 godziny,a mniej niż 5/6 godziny.

Prosze bardzo o rozwiązanie ;)) ;*****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:16:37+01:00
A)Suma 3/4 godziny i 0,4 godziny to 70 minut.
3/4h= 45 minut
0,4h=24 minuty
45+24=69 minut
odp. Zdanie fałszywe

b)Różnica 1 2/3 godziny 3/4 godziny jest o 5 minut mniejsza od
jednej godziny.
5/3h=100 minut
3/4h=45 minut
100-45=55
odp. Zdanie prawdziwe (60-55=5)

c)2,4 godziny to 9 600 sekund.
1h=3600s
3600*2,4=8640s
odp. Zdanie fałszywe

d)Lekcja trwa dłużej niż 1/3 godziny,a mniej niż 5/6 godziny.
czas trwania lekcji 45minut= 3/4h
1/3h=20 minut
5/6h=50 minut

1/3h < 3/4h < 5/6h
odp. Zdanie prawdziwe

Naj? :)
2009-12-15T22:19:37+01:00
A) 3/4 h =45 min
0,4 h= 24 min
45+24=69 minut FAŁSZ
b)12/3h to 4 godziny chyba że źle napisane i powinno być 3/12
3/4 h to 45 min
240 min -45 min=195 min FAŁSZ
c)2,4h*60 min=144min*60 s=8640 s FAŁSZ
d)1/3h to 20 min
5/6 h to 50 minut PRAWDA