Odpowiedzi

2009-09-10T17:33:53+02:00
0,6 musi jeszcze zebrać całej kwoty

chyba tak ale nie jestem pewień
2009-09-10T17:44:16+02:00
Cała kwota : x
suma zebrana : 4/10x = 40%x
suma brakująca : x - 40%x = 60%x
suma brakująca : 180zł, więc 180zł to 60%x
180zł - 60%
x - 100%
x = 300zł
suma zebrana : 120zł
suma brakujaca : 180zł
stosunek sumy zebranej do brakującej : 120zł/180zł = 2/3
odp. 2/3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-10T17:45:01+02:00
X-cała kwota
0,6x=180
x=300
0,4x=120 już zebrała
180 - brakująca
120/180=2/3
Odp:⅔
1 5 1