Uniwersalny charakter biblijnych przypowieści - na czym polega i z czego wynika?
tylko proszę-nie z neta!!!
tutaj chodzi o to,że przypowieści znajdują zastosowanie też w dzisiejszym świecie.tylko to rozwińcie jakoś.proszę o pomoc

3

Odpowiedzi

2009-12-15T23:12:36+01:00
Nawet dziś w świecie postępu i techniki gdzie moralność jest pojęciem dawno zapomnianym powieści Biblijne mają duży wpływ na nasze życie . W literaturze używa się wielu zwiążków frazeologicznych pochodzących z bibli. Biblia zapoczątkowała także naszą wiarę której fundamenty powstały właśnie przez świętą księgę. Stanowi ona więzy między religiami żydów i chrześcijan. Zawiera ona także nauki i przestrogi ponadczasowe . kiedyś ktoś powiedział nic nie stoi
w miejscu ani woda ani ludzie ani czas ja jednak myślę że niektóre rżeczy są wieczne i z całą pewnością należy do nich biblia.
4 3 4
2009-12-15T23:17:42+01:00
Uniwersalizm ten polega na ponadczasowowści zawartych w niej treści. Nauki z niej płynace będą zawsze aktualne i zawsze pasować będą do tych samych sytuacji kontekstowych(np. Zakazany owoc - czyli coś niedozwolonego co bardzo pociąga - w trakcie rozbiorów i okupacji Polski, wiele osób robiło na przekó władzy i czytało zakazane książki i uczyło się o kulturze co było zabronione). Wynikają, według mnie, z tego ze świat sie nie zmieni. Jaki był, taki jest i taki będzie więc i te nauki pozostaną wiecznie aktualne, dopóty dopóki świat się nie zmieni. Można podać wiele przykłądów, jak tez z zakazanym owocem, albo np. Miłosierny Samarytanin. Znam osobę któe nawet komuś nie zbyt lubianemu jest w stanie spokojnie pomóc w potrzebie, mimo negatywnych uczuć. Na tym, moim zdaniem, polega Uniwersalizm nauk biblijnych
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T23:27:32+01:00
Przypowieści polegaja na tym, że zawary jest w nich pewien morał, a także prawda ogólna. Wynikaja one z tego , że ludzie wzorują sie na biblii i postanawiaja zastosowac dana mysl w zyciu. Przypowieści stosowane byly od zawsze, mowia o zyciu kazdego czlowieka. W dzisiejszym swiecie takze mozna je stosowac, bowiem bardzo czesto slyszymy o nich np. na religi lub jezyku polskim w szkole. Wspominane są bardzo czesto, gdyz to dzieki nim rozumiemy niektore sytuacje zyciowe. Dajmy na to przypowieść o talentach, chodzilo o to ze to Pan daje kazdemu sludze przeznaczony dla niego talent jeden dostaje mniej a drugi wiecej. Od nich zalezy jak go wykorzystaja. We wspolczesnym swiecie rowniez mozna powiedziec ze ta przypowiesc znajduje zastosowanie poniewaz tym Panem jest Bog, a slugami sa ludzie. Bog daje kazdemu czlowiekowi niezaleznie jakiemu jego wlasny talent. kazdy z nas jest inny i kazdy z nas otrzymuje inny dar ktory powinnien odpowiednio wykorzystac.
Jednak nie tylko jedna wymieniona przeze mnie przypowiesc jest jedyna jaka wystepuje we wspolczesnym swiecie, oczywiscie sa jeszcze takie przypowiesci jak o synu marnotrawnym, w ktorej ojciec ma dwoch synow, gdy mlodszy z nich pragnie poznac swiat i prosi ojca o swoja czesc majatku wyrusza na poszukiwanie przygód. Starszy syn zostaje poslusznie z ojcem i prowadzi ich gospodarstwo. Jednak gdy mlodszemu synowi skonczyly sie pieniadze wraca do domu do ojca i prosi o wybaczenie ten mu przebacza i wyprawia uczte na jego czesc. Tak samo jest w zyciu, wiele razy spotykamy rodziny w ktorych to dzieci pragna zaznania swobody, poznania swiata. Opuszczaja rodzicow i wyruszaja w droge. Z czasem gdy jednak zrozumieja swoj blad wracaja.Tak wieć mozna powiedziec ze przypowiesci znajduja zastosowanie w zyciu bo to wlasnie one z niego pochodza.





Prosze bardzo;) powinno byc dobrze;];D
16 3 16