Trzej koledzy chcą kupić losy na loterię. Los kosztuje 3 złote. Marian ma 2 złote, Olek ma 5 złotych, a Filip ma 8 złotych. Postanowili złożyć się i za całą sumę kupić losy. Jeżeli wszystkie zakupione losy okazałyby się wygrane, chłopcy otrzymaliby 900 zł. Jak powinni podzielić wygraną aby aby udział w niej odpowiadał początkowym wkładom????

POMOCY NA JUTRO BŁAGAM!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-15T23:21:08+01:00
2/15 * 900= 120
5/15 * 900= 300
8/15 * 900= 480

3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T23:22:21+01:00
2+5+8=15
900/15=60
2*60=120
5*60=300
8*60=480

spr:
120+300+480=900

odp: wygrane powinni podzielić tak aby marian otrzymał 120zł , olek 300zł a filip 480 zł

5 5 5
2009-12-15T23:25:04+01:00
2 : 5 : 8
2x + 5x + 8x = 900
15 x = 900
x = 900 : 15 = 60
2*60 zł = 120 zł
5*60 zl = 300 zł
8*60 zł = 480 zl
Odp.Marian powinien otrzymać 120 zl,Olek 300 zł, a Filip
480 zł.
2 3 2