Odpowiedzi

2009-12-15T23:40:18+01:00
1 W wyposażeniu obowiązkowym apteczka pierwszej pomocy musi znajdować się w pojazdach nauki jazdy, taksówkach, autobusach do 17 osób – 2 apteczki, w autobusach powyżej 17 osób – 2 podwójne apteczki. Moim zdaniem w apteczkach pierwszej pomocy powinny być wyposażone wszystkie pojazdy nie tylko samochody, ale również motocykle, motorowery i rowery (w zmniejszonych rozmiarach). Natomiast pojazdy służb porządkowych, komunikacji publicznej i służb miejskich takie jak: policja, nadzór ruchu, autobusy miejskie i międzynarodowe, pomoc drogowa, służby drogowe – powinny być zaopatrzone w zestawy pomocy medycznej. Na razie w takie zestawy są wyposażone niektóre pojazdy policyjno i techniczno-wypadkowe. Obecnie sprzedawane apteczki nie są wyposażone w sposób zadawalający (mam tu na myśli tanie apteczki dostępne w marketach i na stacjach benzynowych. Nie zawierają one podstawowych środków opatrunkowych, kocy hermetycznych, aparatu do sztucznego oddychania. Ich obudowa jest łatwo podatna na wyższe temperatury – na słońcu deformują się. Właściwa obudowa apteczki powinna być wykonana z miękkiego materiału, może ona wówczas służyć również jako wałek lub podgłówek.


2 Moja apteczka pierwszej pomocy będzie w kształcie prostokąta o żółtym kolorze z białym krzyżem na górze. W tej apteczce będą znajdowac się wszystkie środki i materiały opatrunkowe, które są obowiązkowym wyposażeniem apteczek, a także CODOFIX.
http://zadane.pl/zadanie/32133

przeznam się bez bicia wszystko z neta;p
ale nie głoś spamu;p

11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T23:48:05+01:00
1. Apteczka powinna być w każdym pojeździe mechanicznym.
W samochodach osobowych apteczka nie jest obowiązkowa.
2. Od 1 stycznia 1999 roku weszła w życie nowa wersja normy DIN 13164 dotycząca apteczki podręcznej dla pojazdów mechanicznych.

- przylepiec opatrunkowy 1 szt 5 m × 2,5 cm szpulka z zewnętrzną osłonką
- szybki opatrunek na rany 8 szt 10 cm × 6 cm w opakowaniu osłaniającym przed kurzem
- pakunek opatrunkowy 3 szt mały
- pakunek opatrunkowy 1 szt duży
- chusta opatrunkowa 1 szt 60 × 80 cm
- chusta opatrunkowa na rany oparzeniowe 2 szt 40 × 60 cm
- kompresy 6 szt 100 × 100 mm maksymalnie pakowane parzyście, sterylne
- bandaż z gazy lub bandaż elastyczny 2 szt 6 × 400 cm pojedyncze opakowanie osłaniające przed kurzem
- bandaż z gazy lub bandaż elastyczny 3 szt 8 × 400 cm pojedyncze opakowanie osłaniające przed kurzem
- chusta trójkątna 2 szt pojedyncze opakowanie osłaniające przed kurzem
- koc ratowniczy 1 szt 210 × 160 cm złoto-srebrny
- nożyczki z tępymi końcami 1 szt
- rękawiczki jednorazowe 4 szt bez szwu, rozmiar duży, opakowanie osłaniające przed kurzem
- broszurka "Pierwsza Pomoc" 1 szt musi odpowiadać co najmniej broszurce "Wprowadzenie do pierwszej pomocy" lub "Działania natychmiastowe na miejscu wypadku"
spis zawartości 1 szt
5 3 5