A) Wykładzina Alik ma 2,4m szerokosci i koztuje 36,60 zł za 1 metr biezący. Ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny?
b) Wykładzina Bielik ma 2,5m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwardatowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T12:22:28+01:00
A)
2,4m²-36,6zł
1m²-x

2,4x=36,6zl /:2,4
x=15,25zł

b)
1m²-14,8 zł
2,5m²-x

x=14,8*2,5
x=37zl
53 4 53
2009-12-16T12:25:04+01:00
36,60 zł/2,40m²=15,25 zł
14,80zł*2,5m²=37zł
50 4 50