Dziewczęta stanowiły 13/20 liczby uczniów zielonej szkoły. w czasie zajęć dziewczęta podzielono na 10 równolicznych grup, a chłopców na 5 równolicznych grup. czy liczniejsze sa grupy dziewczyn czy chłopców? wiadomo, że grupa chłopców, ale jak to obliczyć?

2 zadanie jeszcze:)
rozlewamy 42l soku do butelek o pojemności 3/4l, wypełniając 7/8 objętości każdej butelki. ile butele musimy przygotować?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T18:04:03+02:00
1.
13/20:10=13/200
7/20:5=7/100=14/200

13/200<14/200
Więcej osób było w grupach chłopców

2.
42:3/4:7/8=42*4/3*8/7=64

Potrzeba 64 butelki
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-09-10T18:09:08+02:00
Dz.13/20:10=13/20*1/10=13/200
ch.7/10:5=7/10*1/5=7/50=28/200 -(18 to wiecej niż 13)

42*4/3*8/7=64
1 5 1