Uzupełnij zapis słowny przebiegu reakcji wymiany.

a)tlenek miedzi + ............. --------> ............+tlenek węgla

b)tlenek węgla + ........ -------> tlenek wapnia + węgiel

c)..........+.......... -------> chlorek potasu+glin

d) tlenek żelaza +węgiel ------> ..........+..........


Jakby coś to to zadanie jest w podręczniku na stronie 59 zadanie3.

PILNE!!!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T13:33:28+01:00
A) węgiel miedź
b) wapń
C)chlorek glinu + potas
D) tlenek w ęgla + żelazo
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T13:33:58+01:00
A)tlenek miedzi (II) + węgiel = miedź+ tlenek węgla (II)
b)tlenek węgla (II) +wapń =tlenek wapnia+węgiel
c)chlorek glinu +potas = chlorek potasu + glin
d)tlenek żelaza(II) + węgiel =żelazo (II)+tlenek węgla
2 5 2