Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T13:51:17+01:00
X-pierwsza liczba
a= x+2 - druga liczba
b= x+4 - trzecia liczba
c= x+5 - czwarta liczba

x+x+2+x+4+x+6 = 540

4x=540-12
4x=528
x=132

a=134
b=136
c=138

Odp. te liczby to 132, 134, 136 i 138
33 4 33
2009-12-16T13:57:14+01:00
X- jakaś liczba
2x- liczba parzysta ( trzeba dać razy 2, bo każda liczba naturalna pomnożona przez 2 daje liczbę parzystą)

2x: pierwsza liczba parzysta
2x+2 : druga liczba parzysta (trzeba dodać 2 aby była parzysta)
2x+4: trzecia liczba parzysta
2x+6: czwarta liczba parzysta
540: suma

tworzymy równanie dodając do siebie te liczby wszystkie:
2x+2x+2+2x+4+2x+6= 540
dodajemy x'y:
8x+12= 540
przenosimy na drugą stronę 12:
8x= 540-12
8x= 528/:8
x= 66

czyli podstawiamy do pierwszej liczby, gdzie jest:
2x= 2•66= 132 : pierwsza liczba
2x+2= 132+2= 134: druga liczba
2x+4= 132+4= 136: trzecia liczba
2x+6= 132+6= 138: czwarta liczba

możemy sprawdzić dodając:
132+134+136+138= 266+136+138= 402+138= 540
wszystko gra.

Odp: te liczby to 132, 134, 136 i 138.
pozdro ;)
26 4 26