<1> Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu ,,matematyczne bombki "
na świąteczną choinkę. Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm. ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? pomiń powierzchnię zakładek, potrzebnych do sklejania .

3

Odpowiedzi

2009-12-16T14:08:07+01:00
Sześcian to bryl a o 6 jednakowych ścianach...

P=a²
Pc=jak kolega niżej :((

Przepraszam za błąd
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:09:30+01:00
Dane:
Krawędz: 3m
Szukane: Pc =?
Rozwiązanie:
Pc = P*6
P = 3x3 = 9 cm
9 cm²*6= 54 cm²
odp: Potrzeba 54 cm² papieru.
2 4 2
2009-12-16T14:17:21+01:00
3*3=9cm² - jedna sciana
6*9=54cm² - wszystkie sciany
2 1 2