1.dlaczego dyfuzja najszybciej zachodzi w gazach?
2chech stanu stalego,cieklego i gazowego
3.w menzurce jest 20cm3. jak wrzucono 3 klamerki bylo 26cm3.ile ma 1 klamerka cm3?
4.co tzeba zrobic żebo obliczyc cm3 figory foremnej
5.opisz doswiatczenie o wyznaczeniu objetosci klucza
6.jak powstaje mensik wklesły i wypukły
7.jakie sa stany skupienia

wybieram najlepsze prosze o szybka odpowiedz bo to na jutro bo mam sprawdzian

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:09:02+01:00
1. Dyfuzja najszybciej zachodzi w gazach, ponieważ cząsteczki gazów mają największe przerwy między sobą i mogą się poruszać, natomiast w ciałach stałych cząsteczki są blisko siebie i mogą wykonywać niewielkie ruchy, więc dyfuzja w ich przypadku zachodzi wolniej.

3,4 i 5 . Nie wiem niestety ;((

6.Menisk wklęsły powstaje gdy siły przylegania są większe od sił sojności (np. gdy wlejemy wodę do szklanki) 8) , natomiast menisk wypukły na odwróy: gdy siły spójności są większe od siły przylegania (np. gdy wlejemy rtęć do szklanki).

7.stały , ciekły i gazowy

P.S Mam nadziej, że dobrze ;P Liczę na Naj ;))

Pozdro !!!
1 3 1
2009-12-16T14:11:59+01:00
1. dyfuzja najszybciej zachodzi w gazach poniewaz gazy najszybciej sie rozchodzą.
2.stan stały: nie mozna zmienic ksztaltu
stan ciekły: porzyjmuje ksztal naczynia
stan gazowy : przyjmuje ksztalt naczynia w ktorym sie znajduje
7. stan staly ciekly gazowy i jest jescze plazma ;d