1 Przeczytaj Wiersz
Kiedy woda udaje, że jest szkłem,
to już wiem, co to znaczy, dobrze wiem:
to już zima.

Kiedy deszcz się zmienia w biały puch,
zwykłydeszczyk z jesiennych slot i pluch,
to już zima.

Kiedy z ziemi tysiące różnych barw
znikną gdzieś, jakbyś wszystkie gumką starł,
to już zima.

Kiedy rankiem wyrosną u twych szyb
srebrne kwiaty, choć nie siał tu ich niky,
to już zima.

Kiedy oddech bielutki frunie z ust,
bo go mróz tak pobielił, tęgi mróz,
to już zima.

Po tym wszystkim, com ci przed chwilą rzekł,
poznasz łatwo, gdy spadnie pierwszy śnieg,
że już zima.

2.napisz na podstawie wiersza i swoich wiadomości, po czym poznajesz, że nadeszła już zima.

3. Z rozsypanek wyrazowych ułóż tekst o zimie.

1.zima. , dworze , Na , piękna , zapanowała
2.wszystko , puch , otulił , dookoła. , Śnieżny
3.drzewa , Oszronione , bajkowo. , wyglądają
4.białymi , przykryte , są , domów , czapami. , Dachy
5.piękne , na , namalował , Mróz , szybach , kwiaty
6.Po , chodzą , kurtki. , ludzie , ubrani , w , ośnieżonych , ciepłe , ulichach

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:10:04+01:00
Zima nadeszła ponieważ:
-woda zamarza,
-pada śnieg,
-jest plucha,
-natura śpi (wszystko jest szare przykryte białym śniegiem)
-oszronione szyby
-para wydobywa sie z ciepłych ust


Na dworze zapanowała piękna zima.
Śnieżny puch otulił wszystko dookoła.
Oszronione drzewa wyglądają bajkowo.
Dachy domów pokryte są białymi czapami.
Mróz namalował na szybach piękne kwiaty
Po ośnieżonych ulicach chodzą ludzie ubrani w ciepłe kurtki.
2 5 2
2009-12-16T14:11:46+01:00
po tym poznajesz!
Kiedy oddech bielutki frunie z ust,
bo go mróz tak pobielił, tęgi mróz,
to już zima.
1.Na dworze piękna zima zapanowała
2.Śnieżny puch otulił wszystko dookoła.
3.Oszronione drzewa wyglądają bajkowo.
4.Dachy domów są przykryte białymi czapami.
5.Mróz namalował na szybach piękne kwiaty.
6.Po ośnieżonych ulicach chodzą ludzie ubrani w ciepłe kurtki .
2 4 2