Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T14:14:12+01:00
Świątynia Jerozolimska - 966-959 p.n.e.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:53:55+01:00

Świątynia Jerozolimska stanowiła centrum życia narodowego Izraelitów od okresu monarchii (X w. przed Chrystusem) do jej ostatecznego zburzenia przez legiony rzymskie w I wieku naszej ery. Przejęła rolę Arki Przymierza, która była dla Żydów Szekina (obecnością Boga), miejscem, w którym Bóg był blisko ludu wybranego i objawiał mu się.
Pierwszą Świątynię w Jerozolimie wybudował Salomon w latach 970-930 przed Chrystusem, została jednak zburzona przez Nabuchodonozora podczas najazdu babilońskiego w 587 r. Wzgórze Świątynne - stara część Jerozolimy
Do dziś zachowały się tylko szczątki murów Świątyni Jerozolimskiej (tzw. Ściana Płaczu). Współcześnie na jej miejscu stoi meczet Omara (Kubbet-es-Sachra lub Haram AL-Sharif, inaczej Świątynia Pańska, Kopuła na Skale) z VII w. po Chrystusie, a w południowej części terenu Świątynnego – meczet al-Agsa z VIII w.
6 2 6
2009-12-16T15:10:57+01:00
Żydzi za czasów Króla Salomona wybudowali Świątynie Jerozolimską.
6 3 6