Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:21:11+01:00
1
jezeli 17% to 306zl
to 100%- x

100*306/17=1800zl
odp przed podwyzka zarabiala 1800 zl


2
221,30 *22%=48,69
221,30+48,69=269,99zl

odp cena brutto wynosi 269,99zl
2009-12-16T14:24:28+01:00
1)
17%----306zł
100%---xzł

x=306*100/17=18*100/1=1800

Pani Łucja przed podwyżką zarabiała 1800zł.

2)
221,30zł------100%
x---------------22%

x=221,3*22/100=4868,6/100=48,686≈48,69

221,3+48,69=269,99zł

Aparat telefoniczny kosztował 269,99zł.