Zadanie jest dość długie (dużo przykładów) ale daję dużo punktów.. ;)
1. wyłącz wspólny czynnik przed nawias.
a). 2a-a
b). 3,5abc+0,7ab
c). ⅘xyz-0,8xz
d). 6x²b-3x
e).4m²n+10m
f). x²/2-x/2
g). 3a²/5+6a/5
h). 4ax-8ay-4az
i). 6ay-9by+12y
j). 12a²m+8am-20a
k). 5a²b-15ab²c+20aby
l). 12x²yz+18xy²-6x²

2. Oblicz jak najprościej, bez użycia kalkulatora :
a). 5,2²-0,2•5,2
b). 3,9²+3,9•0,02+3,9•0,08

• >> to oznacza razy ^^
za wszytskie rozwiązania baaardzo dzięuję;*

3

Odpowiedzi

2009-12-16T14:33:15+01:00
1)
a) a(2-1)
b) 0,7ab(5c+1)
c) 0,8xz(y-1)
d) 3x(2xb-1)
e) 2m(2mn+5)
f) x/2(x-1)
g) 3a/5 (a+2)
h) 4a(x-2y-z)
i) 3y(2a-3b+4)
j) 4a(3am+2m-5)
k) 5ab(a-3bc+4y)
l)6x(2xyz+3y²-x)

2) a) 26
b)15,6
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:33:32+01:00
Ad1.
a). 2a-a
a(2-1)

b). 3,5abc+0,7ab
ab(1,5c + 07)

c). ⅘xyz-0,8xz
xz(4/5y - 0,8)

d). 6x²b-3x
x(6xb -3)

e).4m²n+10m
m(4mn +10)

f). x²/2-x/2
x/2(x - 1)

g). 3a²/5+6a/5
3/5a(a + 2)

h). 4ax-8ay-4az
a(4x -8y - 4z)

i). 6ay-9by+12y
3y(2a - 3b + 4)

j). 12a²m+8am-20a
4a(3am + 2m - 5)

k). 5a²b-15ab²c+20aby
5ab(a - 3bc + 4y)

l). 12x²yz+18xy²-6x²
6x(2xyz + 3y^2 - x)

ad.2
a). 5,2²-0,2•5,2=
5,2*5,2 - 1,04=
27,04 - 1,04 = 26

b). 3,9²+3,9•0,02+3,9•0,08=
3,9*3,9 + 0,078 + 0,312=
15,21 + 0,39 = 15,6
2 5 2
2009-12-16T14:39:37+01:00
A). 2a-a=a(2-1)=a
b). 3,5abc+0,7ab=0,7ab(5c+1)
c). ⅘xyz-0,8xz=0,8xyz-0,8xz=0,8xz(y-1)
d). 6x²b-3x=3x(2xb-1)
e).4m²n+10m=2m(2mn+5)
f). x²/2-x/2=x/2(x-1)
g). 3a²/5+6a/5=3a/5(a+2)
h). 4ax-8ay-4az=4a(x-2y-z)
i). 6ay-9by+12y=3y(2a-3b+4)
j). 12a²m+8am-20a=4a(3am+2m-5)
k). 5a²b-15ab²c+20aby=5ab(a-3bc+4y)
l). 12x²yz+18xy²-6x²=6x(2xyz+3y²-x)

2. Oblicz jak najprościej, bez użycia kalkulatora :
a). 5,2²-0,2•5,2=5,2(5,2-0,2)=5,2•5=26
b). 3,9²+3,9•0,02+3,9•0,08=3,9(3,9+0,02+0,08)=3,9•4=15,6
1 5 1