Może mi ktoś rozwiązać zadania :
1.Jeden metr kwadratowy pewnej wykładziny kosztuje 35 zł. Szerokość tej wykładziny wynosi 1,5m. Czy 200 zł wystarczy na zakupienie 2,5 metra bieżącego tej wykładziny?
2.Dłuższa przekątna rombu dzieli do na dwa mniejsze trójkąty
a) prostokątne b)równoboczne c)równoramienne d)o kątach 30°, 30°,120°

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:35:42+01:00
Zadanie 1.
1. Obliczam powierzchnię wykładziny:
2,5mx1,5m=3,75m²
2.Obliczam koszt wykładziny:
3,75m²x35zł=131,25 zł
Odp. 200 zł wystarczy na zakupienie 2,5 metra bieżącego tej wykładziny.
zadanie 2.
Dłuższa przekątna rombu dzieli do na dwa mniejsze trójkąty
równoramienne
odp C
2009-12-16T14:35:11+01:00
C] romb ma wszystki boki tej samej dlugosci wiec trojkat musi byc rownoramienny.

a]romb nie musi byc kwadratem wiec prostokatny odpada
b]przekatna nie musi byc tej samej dl co boki wiec rownoboczny odpada
d]romb nie musi miec katow 120,60,120,60 wiec ten tez odpada