Odpowiedzi

2009-12-16T14:42:45+01:00
P1=54cm2
P2=0.5*9*10=45cm2
54-45=9cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:43:20+01:00
Podstawa trójkąta ma długość 9 cm a wysokość opuszczona na tę poctawę wynosi 12cm. O ile zmiejszy się pole trójkąta jeśli wysokość zmiejszamy o 2cm.

pole trójkąta:
9*12:2=108:2=54

12-2=10

9*10:2=90:2=45

54-45=9

zmniejszy się o 9 cm
2009-12-16T14:45:06+01:00
P=1/2*9*12
P=54cm²

P=1/2*9*10
P= 45cm²

54cm²-45cm²=9cm²

Odp. Pole trójkąta zmniejszy się o 9cm².