1. Zastanów się jaką cechą substancji stałych(kruchość,sprężystość czy plastyczność) wykorzystuje się podczas:

a) rozbijania bloków skalnych w kamieniołomach na mniejsze kamienie

b) naciągania cięciwy łuku

c) rysowania rysunków ołówkiem na kartce papieru

d) wytłaczania z blach elementów karoserii samochodowych

e) gryzienia ciastek

f ) wykonywania skoków do wody z trampoliny

2. Jaką właściwość gazów wykorzystuje się podczas pompowania piłki,pontonu lub dętki rowerowej?

3

Odpowiedzi

2009-12-16T14:46:20+01:00
1.
a)kruchość
b)sprężystość
c)plastyczność
d)plastyczność
e)kruchość
f)sprężytość

2.
H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T14:46:10+01:00
A. Kruchość
B.sprężystość
c.plastyczność
d.kruchość
e.kruchosć
f.sprężystosć

2. powietrza
2009-12-16T14:46:37+01:00
1.
a) kruchość
b)sprężystość
c)chyba kruchość
d)plastyczność
e)kruchość
f)sprężystość

2.
że są ściśliwe i rozprężliwe . (ale nie jestem pewna)