Odpowiedzi

2009-12-16T15:02:37+01:00
Bułka kajzerka
20 gr ----100%
18gr------x%
(18x100):20=1800:20=90%

czyli obniżono o 10%

mleko
210gr---100%
x--------90%

(210x90):100=18900=189gr=1,89zł

wafelki
300gr----100%
x----------90%

(300x90):100=270000:100=270gr=2,70zł


lizak

x---100%
45--90%

(45x100):90= 4500:90=50gr=0,50zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:05:59+01:00
0.2/0.18 x100%=10%
o 10% obniono ceny towarów
- mleko w kartoniku:
2.10-2.10x10%=1.89
Nowa cena:1.89zł
-wafelki:
3.00-3.00x10%=2.7
Nowa cena:2.7zł
- lizak
y-y10%=0.45
y-0.1y%=0.45
0.9y%=0.45/:0.9
y=0.5
Strara cena:0.5zł