Zad.13
W trapezie równoramiennym podstawy mają długości 3cm i 7cm , a kąt przy dłuższej podstawie ma miarę 45*(stopni).
Oblicz pole tego trapezu.

Zad.14
Podstawy trapezu mają długość 3 cm i 11 cm , pole wynosi 56cm2.
Oblicz wysokość tego trapezu.

Zad.15
W trapezie równoramiennym ramiona mają długość 7cm , a wysokość 4cm. Pole trapezu wynosi 50 cm2. Jaki jest obwód tego trapezu ?

Z obliczeniami proszę . ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:02:24+01:00
Zad.13
180-90-45=45 ->mamy trojkaty rownoramienne, wiec wysokosc wynosi 2cm
P=0,5*10*2=10cm2

Zad.14
a+b=14cm
P=56cm2
56=0,5*14*h
56=7*h
h=8cm

Zad.15
W trapezie równoramiennym ramiona mają długość 7cm , a wysokość 4cm. Pole trapezu wynosi 50 cm2. Jaki jest obwód tego trapezu ?

50=0.5[a+b]*4
25=a+b
Obw=a+b+7+7=25+14=39
159 4 159
2009-12-16T15:07:05+01:00
13.
a=3
b=7
h=2
P=(a+b)*h/2
P=10

14.
a=3
b=11
h=?
p=56 cm^{2}
56= (3+11)*h/2 *2
112= (3+11)*h
112= 14*h :14
8=h

15.
c=ramię
c=7
h=4
p=50 cm^{2}
Ob= ?
a=?
b=?
P= (a+b)*h /2
50=(a+b)*4 /2
a+b=25
ob=2c + a+b
ob=2*7 + 25
ob=39
51 3 51