Z.1

Obwód równoległoboku jest równy 24 cm, a różnica długości jego dwóch sąsiednich boków jest równa 1cm. Oblicz długości boków tego równoległoboku.
x-...................
y-...................

z.2

W trapezie prostokątnym krótsza podstawa i krótsze ramię są równej długości. Obwód trapezu jest równy 18cm, a różnica podstaw wynosi 4cm. Oblicz pole trapezu, jeżeli dłuższe ramię ma 5 cm.

2

Odpowiedzi

2009-12-16T15:21:41+01:00
24:2=12
12-0.5=11.5 zad 1
12+0.5=12.5
x 11.5
y 12.5




8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:24:54+01:00
1
krotsze ramie = x
dluzsze ramie = x+1

obw = 24
24= 2*x+2*x+1
4x + 2=24
4x=22/:4
x= 5,5 krotsze ramie

5,5 + 1= 6,5 dluzsze ramie

2
krotsza podstwa = a
wysokosc = a
dluzsza podstawa = a+4
dluzsze ramie = 5

jezeli narysujemy wysokosc w tym trapezie to mozna zauwazyc ze powstanie nam trojkat prostokatny o przeciwprostokatnej = 5 i jednej przyprostokatnej
= 4
4 do kwadratu + h do kwadratu = 5 do kwadratu
16 + h do kwadratu = 25
h do kwadratu = 9 / pierwiastkujemy
h= 3
skoro h =3 to a wynosi tyle samo ( w tym przypadku krotszy bok)
dluzszy bok = 3+4=7

P = 1/2 * (a+b) * h
P = 1/2* (7+3) * 3
P= 1/2 * 10 * 3= 15 cm kwadratowych
14 4 14