Odpowiedzi

2009-12-16T15:20:21+01:00
Zdolność absorpcyjna ciała lub substancji – wielkość fizyczna charakteryzująca stopień pochłaniania promieniowania elektromagnetycznego przez to ciało. Określa ją stosunek strumienia energii promieniowania pochłoniętego przez dane ciało do strumienia padającego na nie.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T15:21:32+01:00
Wielkość charakteryzująca absorpcję promieniowania elektromagnetycznego na danej powierzchni.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • kuxi
  • Początkujący
2009-12-16T15:35:58+01:00
Jest to bezwymiarowa wielkość fizyczna definiowana jako stosunek strumienia energii promieniowania elektromagnetycznego pochłoniętego w ośrodku do strumienia energii promieniowania padającego na powierzchnię graniczną tego ośrodka. Energia pochłonięta przez substancję zwiększa jej energię wewnętrzną, a następnie zostaje zwykle rozproszona w postaci ciepła.
2 3 2