Wyjaśnij:
-dlaczego igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone
-dlaczego nosidła dla niemowląt,torby na ramię,plecaki mają szerokie paski,którymi stykają się z naszymi ramionami
-dlaczego ratownik,zbliżając się do człowieka,pod którym załamał się lód,kłądzie się na lodzie?

3

Odpowiedzi

2009-12-16T15:18:07+01:00
- żeby były ostre i dobrze cięły, przekuwały
-żeby kręgosłup był prosty i się nie krzywił
- żeby pod ratownikiem również nie załamał się lód
72 2 72
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:20:46+01:00
A)
igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone ponieważ zwiększamy tym ciśnienie pomiędzy narzędziem a powierzchnią do cięcia
b)
żeby nie wywierały na nasze ciało zbyt wielkiego ciśnienia raniąc nas
c)
aby zmniejszyć ciśnienie wywierane na lód aby się pod nim nie połamał
109 4 109
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T15:24:31+01:00
1)Dlaczego igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone?

Aby dany przedmiot przeciąć należy zadziałać na niego dużym ciśnieniem. Jako że p=F/S, to wiemy, że przy tej samej sile, wraz ze wzrostem powierzchni spada ciśnienie, a wraz ze spadkiem rośnie. Więc zmniejszamy powierzchnię tnącą(ostrząc), a zarazem ułatwiamy sobie przecinanie.

2)Dlaczego nosidła dla niemowląt,torby na ramię,plecaki mają szerokie paski,którymi stykają się z naszymi ramionami?

Dzieci mają delikatną skórę, więc aby jej nie uszkodzić należy rozłożyć siłę na większą powierzchnię ich ciała(niższe ciśnienie). Efekty za dużego ciśnienia na skórę zauważamy gdy ciężka foliowa "siatka" ze sklepu "wcina" nam się w palce u rąk.

3)Dlaczego ratownik,zbliżając się do człowieka,pod którym załamał się lód kładzie się na lodzie?

Przerwany lód jest słaby, za duży nacisk mógłby go załamać. Dlatego ratownik kładzie się(większa powierzchnia=mniejsze ciśnienie), a lud się nie łamie...
____________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
46 4 46