TEMAT:TWIERDZENIE ODWROTNE DO TWIERDZENIA PITAGORASA.

zadanie:Sprawdź czy trójkat o danych bokach jest prostokątny.
A 3 pod pierwiastkiem; 2przed 2pod pierwiastkiem; 2przed 3pod pierwiastkiem
B 1;3;2
C jedna druga;dwie trzecie;pięć szustych

PROSZEE O POMOC PILNE I PROSZE O WMIARE MĄDRE ODPOWIEDZI!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-09-10T18:46:01+02:00
Zależy które to przyprostokątne a która to przeciwprostokątna
liczę że 2 pierwsze to przyprostokątne a trzecia to przeciwprostokątna

A (3 pod pierwiastkiem)^2 + (2przed 2pod pierwiastkiem)^2 = (2przed 3pod pierwiastkiem)^2
= 3+8=12
nierówna się
czyli nie jest

B nie jest ponieważ przeciw prostokątna musi być największa

C (jedna druga)^2 + (dwie trzecie)^2 = (pięć szustych)^2
=1/4+4/9=25/36
=9/36+16/36=25/36
czyli jest
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T18:54:00+02:00
A
3 pod pierwiastkiem do kwadratu + (2przed 2pod pierwiastkiem) do kwadratu= (2przed 3pod pierwiastkiem) do kwadratu
3 + 8=6
12 nie równa się 6
to nie jest trójkąt prostkokątny

B 1;3;2
1 do kwadratu + 2 do kwadratu= 3 do kwadratu
1+ 4=9
5 nie równa się 9
to nie jest trójkąt prostkokątny

C (jedna druga) do kwadratu + (dwie trzecie) do kwadratu =(pięć szustych) do kwadratu

(trzy szóste) do kwadratu + (cztery szóste) do kwadratu =(pięć szustych) do kwadratu
9 trzydziestych szóstych+ 16 trzydziestych szóstych= 25 trzydziestych szóstych
25 trzydziestych szóstych=25 trzydziestych szóstych
to jest trójkąt prostkokątny