1. Pole kwadratu wynosi 100cm ,oblicz obwód kwadratu.

2. Jeden bok prostokąta ma 20 cm ,drugi ma o 10cm więcej . Oblicz obwód.

3. Dłuższy i krótszy bok razem mają 100cm. Dłuższy odjąć krótszy to 50cm. Oblicz obwód.

4. Trzykrotność jednego boku i dwukrotność dugiego jest równa 100cm. Jeden bok wynosi 10cm.

5. Trzkrotność jednego boku i dwukrotność drugiego jest równa wartości obwodu prostokąta. Suma boków wynosi 50cm. Oblicz boki.

6. Połowa obwodu wynosi 100cm,boki są sobie równe. Oblicz pole.

7. Pole prostoką wynosi 33cm,jeden bok jest o 8cm dłuższy od drugiego. Oblicz obwód.

8. Pole prostokąta jest równe polu kwadratu o boku 8,a różnica boków tego prostokąta wynosi 30 cm. Oblicz obwód.


Proszę o podanie wyników wraz z rozwiązaniem.
Jak bedzie dobrze od razu daje maksymalna liczbe pkt.
Proszę szybko.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:35:39+01:00
Zad1
szukamy liczby ktura mnożona przez siebie da 100=10
10 x10=100
zad2
10+20=30
20x2+30x2=100
zad3
100x2=200
zad4
100;6=16,6 16,6x2=33,2
zad6
100;4=25 25x25=625
zad7
2009-12-16T15:37:22+01:00
1.
P=100cm2

10cm jeden bok bo 10*10=100cm2

2. a=20cm
b=20cm+10cm=30cm
p=a*b
P=20*2+30*2
P=100cm

3. wychodzi na to że boki są takie same...

O=50cm*4
O=200cm

4.nie wiem
5. nie wiem

6. 100cm+100cm=200cm - cały obwód
200/4=50cm - tyle ma jeden bok
p=a*a
P=50cm*50cm
P=1000cm2

7.nie wiem
8. Pole prostokąta jest równe polu kwadratu o boku 8,a różnica boków tego prostokąta wynosi 30 cm. Oblicz obwód.

P kwadrata= 8*8
p kwadrata=64cm2 czyli pole prostąkąta też tyle ma

64/4=16cm 2 boki tyle mają
16cm+30cm= 46cm dwa boki tyle mają

O= 46*2+16*2
O= 92+32
O=124cm2


2009-12-16T15:40:30+01:00
1.
P=100
P=a²
a=√100 = 10

Ob=4a=40

2.a=20
b=20+10=30
Ob=2a+2b=2*20+2*30=40+60=100

3.a-dłuższy bok b-krótszy bok

a+b=100
a-b=50
========
2a=150|:2
a=75

75+b=100
a=75

b=25
a=75

Ob=2a+2b=2*75+2*25=150+50=200

4.
3*10+2x=100
2x=70 |:2
x=35

tu wogole nie pisze oc trzea wyliczyć..;///

5.
----
6.
Ob=200
Ob=4a
a=50
P=a² ( bo boki są rowne wiec jest to kwadrat)
P=50²=2500

7.
-------

8.