Odpowiedzi

2009-12-16T15:26:44+01:00
G mnie powinno byc tak:
7cm-to wysokość (czyli przyprostokatna)

P=ah/2 |*2 (nie mamy a więc przekształcamy)
2P=ah |:h
a=2P/h=2*49/7=14 [cm]

Odp.: Druga przyprostokątna tego trójkąta wynosi 14cm.
2009-12-16T15:28:31+01:00
Pole trójkąta prostokątnego to połowa iloczynu jego przyprostokątnych. Jedna z przyprostokątnych wynosi 7, pole 49, a druga przyprostokątna "x", więc wzór na pole trójkąta ma postać:

(7 * x)/2 = 49
7x = 98
x = 14 cm

Odpowiedź: Druga przyprostokątna ma długość 14 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:29:42+01:00
PΔ = ½ × a × h
PΔ = 49 cm²
a = 7 cm
PΔ = 3,5 × h = 49 cm²
h = 49 ÷ 3,5
h = 14 cm

Odp: Druga przyprostokątna ma 14 cm.

Powodzenia :)
Licze na najlepsze :)