Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:36:54+01:00
W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakową długość. Stosunek długości podstaw tego trapezu wynosi 3:2. Oblicz długość ramienia.

a-krotsza podstawa
b-dluzsza
r-ramie

a+b+2r=27
a=r
b/a=3/2 => 2b=3a
27=a+b+2r
54=2a+2b+4r
54=2a+3a+4a
9a=54
a=6
r=6
1 5 1
2009-12-16T15:48:49+01:00
X-krótsza podstawa, bok

3x+1i1/3x=27
4i1/2x=27
9/2x=27/ :9/2
x=6

3/2=y/6

y=3*6:2
y=9

Odp:Długość ramienia wynosi 6cm.

(tylko nie wiem czy chodzi o to moje rozwiazanie czy o to ze dlugosc obu ramion jest taka jak krotszej podstawy, jak bedzie zle to napisz mi prywatna to pomysle inaczej)
1 5 1