Odpowiedzi

2009-12-16T15:40:00+01:00
Telemach - w mitologii greckiej syn Odyseusza i Penelopy.

Moze byc?? xD
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T15:39:08+01:00
Telemach -w mitologii greckiej syn Odyseusza i Penelopy. Razem z matką czekał 20 lat na powrót ojca z wojny trojańskiej. W czasie nieobecności Odyseusza opiekował się nim zaufany przyjaciel ojca Mentor. Kiedy Telemach dorósł postanowił wyruszyć w podróż, w poszukiwaniu informacji o ojcu. Zalotnicy wysłali okręt, który miał zniszczyć statek Telemacha, na ich nieszczęście Telemach kazał popłynąć inną drogą, dzięki temu uratował siebie i całą załogę. Po powrocie na Itakę stanął przy ojcu w walce z zalotnikami Penelopy.