Dam naj! ;) Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli jedna trzecia dziewczyn i dwie siódme chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test? Trzeba obliczyć to układem równań metodą podstawiania lub metodą przeciwnych współczynników.

2

Odpowiedzi

2009-12-16T15:57:24+01:00
Układ równań:

1/3x+2/7y=46
x+y=150 => x=150-y , podstawiasz to wyrażenie do wyższego równania.
1/3(150-y)+2/7y=46
50-1/3y+2/7y=46
-7/21y+6/21y=46-50
-1/21y=-4
y=84 - dziewczyn
150-84=66 - chłopców


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:01:46+01:00
X-liczba dziewczyn
y-liczba chłopców

1/3x(ułamek)+ 2/7y(ułamek)=46
x+y=150

x=150-y
1/3x(ułamek)+*(150-y) +2/7y(ułamek)=46

x=150-y
50-1/3y(ułamek)+2/7y(ułamek)=46

x=150-y
-7/21(ułamek) +6/21(ułamek)=-4 /*-1)

x=150-y
1/21y(ułamek)=4 /podzielic przez 1/21(ułamek0

x=66
y=84

Odp.: Ten test pisało 84 chłpców i 66 dziewczyn;.


pamiętaj o klamrach:)