Odpowiedzi

2009-12-16T16:10:24+01:00
Ela pomyslała pewną liczbe.Dodala do niej dwie trzecie a od wyniku odjęła jedną piątą, dodala dwie trzecie i znów odjeła od wyniku jedną piątą. Wynikiem było jeden.Jaką liczbe pomyślała Ela?


2/3+2/3=4/3=1 1/3

1/5+1/5=2/5

1+2/5=1 2/5

1 2/5-1 1/3=1 6/15-1 5/15=1/5

1/5
3 5 3
2009-12-16T16:17:35+01:00
Ela pomyslała pewną liczbe.Dodala do niej dwie trzecie a od wyniku odjęła jedną piątą, dodala dwie trzecie i znów odjeła od wyniku jedną piątą. Wynikiem było jeden.Jaką liczbe pomyślała Ela?



?+2/3-1/5+2/3-1/5=1

5/5- 2/5=3/5
3/5 +2/3= 5 /15+3 /15=5/15
5/15+2/3= 5/15+5/15=8/15

Ela pomyślała liczbę 8/15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:55:59+01:00