Temat: Układ równań
1) Uczeń miał podzielić pewną liczbę przez 5 i od otrzymanego ilorazu odjąć 6.
Przez pomyłkę podzielił tę liczbę przez 6, a do ilorazu dodał 5 i otrzymał prawidłowy wynik. Jaka to liczba?

2) Różnica cyfr liczby dwucyfrowej niepodzielnej przez 10 jest równa 5. Różnica tej liczby i utworzonej z niej po przestawieniu cyfr jest równa 45. Znajdź te liczbę.

2

Odpowiedzi

2009-12-16T16:02:32+01:00
Nie jestem pewien ale chyba 11 do pierwszego zadania. (36:6=6+5=11)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:05:22+01:00
1.
x/5-6=x/6+5
x(1/5-1/6)=11
x(6-5)=330
x=330

2.
[a][b]
b=/=0
a-b=5
10a+b-10b-a=45
9a-9b=45
a-b=5
odp. 16;27;38;49