POMÓŻCIE NIE JARZE JAK TO ZROBIC :/ prosze o pelny zapis obliczen i jak ma wygladac rysunek jak mozecie to zrobcie w paincie i wstawcie w zalacznik wtedy dam naj a oto zadanie :
Z pięciu jednakowych kwadratow zbudowano prostokąt .Obwód każdego kwadratu był równy 8 cm.Jaki obwód ma ten prostokąt .

PS. wiem ze wyjdzie 24 cm ale nie wiem jak to zrobic nie zaliczamy tylko wyniku musi byc pelny zapis dzialania

3

Odpowiedzi

2009-12-16T16:08:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T16:09:54+01:00
√8cm=2cm*4cm
10*2+2*2=24 cm
rysunek wynosi tak : rysujesz 5 kwadratów o bokach 2 cm w zdłuż robiłam to zadanie ze swoją panią na pewno będzie dobrze. liczę na naj !!!!!
2009-12-16T16:18:29+01:00
Obwód kwadratu wynosi osiem. Bok kwadratu wynosi dwa.
Obprostokąta=2a+2b
a=5×2=10
b=2
Ob=2×10+2×2=20+4=24

Rysunek trochę brzydki, no ale mi nie wyszło.