Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:11:06+01:00
Cena rogala stanowi 0.2 ceny bochenka chleba. Za 4 rogale i 2 bochenka chleba zapłacono 6.30 zł. Znajdź cenę rogala i cenę chleba.

chleb x
rogal 0,2x

2*x+4*0,2x=6,3
2x+0,8x=6,3
2,8x=6,3 |:2,8
x=2,25

chleb 2,25zł
rogal 2,25zł*0,2=0,45zł
2009-12-16T18:45:35+01:00
2009-12-16T19:14:10+01:00
X - cena chleba
0,2x - cena rogala

4*0,2x + 2x = 6,3
0,8x + 2x = 6,3
2,8x = 6,3 / : 2,8
x=2,25zł (cena chleba)

cena rogala: 2,25zł * 0,2 = 0,45zł

Odp. Chleb kosztuje 2,25zł, a rogal 0,45zł.