Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:09:25+01:00
Pan Ambroży Kleks to osoba niezwykła. Jest twórcą i gospodarzem Akademii Pana Kleksa. Do tej szczególnej szkoły uczęszcza 24 uczniów, których imiona zaczynają się na literę „A”. Pan Kleks bardzo kocha i dba o swoich uczniów. Jest on jedynym, ale za to bardzo wybitnym, nauczycielem w Akademii. Swoich uczniów uczy niezwykłych przedmiotów takich jak kleksografia czy przędzenie liter. Pan Ambroży pełni również rolę kucharza w swojej szkole. Potrafi przyrządzać wyśmienite potrawy z niezwykłych produktów np. kolorowych szkiełek. Robi on niewielki posiłek, wielkościowo dla jednej osoby, a następnie powiększa go pompką powiększającą. W licznych obowiązkach pomaga mu jego najlepszy przyjaciel, szpak Mateusz.
Pana Kleksa poznać można po nieziemsko dużej, tęczowej czuprynie i bujnej zwichrzonej brodzie, czarnej jak smoła. Na twarzy ma mnóstwo kolorowych piegów, które jak zużyje daje szpakowi Mateuszowi do zjedzenia. Nowe nieużywane piegi przetrzymuje w tabakierce, z którą się nie rozstaje. Piegi przynosi Panu Kleksowi pewien golarz o imieniu Filip. Pan Ambroży ma długie sztywne pomarańczowe wąsiki, oczy jak dwa świderki i duży przekrzywiony nos. Nosi srebrne binokle przypominające rower. Pan Kleks ubrany jest zawsze w niezmiernie obszerny długi surdut koloru czekoladowego lub bordo. Na szczególne okazje wkłada tabaczkowy frak z zielonymi wyłogami. Pod spodem nosi aksamitną, cytrynową kamizelkę zapinaną na guziki wielkości śliwek i wysoki sztywny kołnierzyk. Jego szerokie czerwone spodnie są bardzo zabawne ponieważ podczas wiatru nadymają się jak balon. Zamiast krawatu nosi kokardę. W ubraniu Pana Kleksa jest moc kieszeni. Jedna z nich we fraku, zarezerwowana jest dla Mateusza. Pan Kleks jest średniego wzrostu i ani gruby ani chudy, po prostu w sam raz.
Pan Kleks ma niezwykłe zdolności, które nabył w czasie nauki u doktora Paj-Chi-Wo. Wszystko czego nauczył go ten niezwykły doktor, Pan Kleks przechowuje zapisane na tabliczkach na trzecim piętrze swojej szkoły. Pan Ambroży potrafi unosić się w powietrzu, co jest bardzo przydatne dlatego, że podczas obiadu unosi się nad stołami i polewa potrawy rozmaitymi sosami. Przechowuje płomyki świec w kieszeni. Potrafi wysyłać oko na zwiady, co pomaga mu odnajdywać zaginione rzeczy. Rozmawia nie tylko z ludźmi, ale również z przedmiotami. W swojej akademii ma szpital, w którym leczy chore sprzęty. Pan Ambroży umie zmniejszać i zwiększać rzeczy za pomocą magicznej pompki. Ciekawe jest jeszcze to, że potrafi wyjeżdżać i zjeżdżać po poręczy. Ma jeszcze jedną niezwykłą zdolność – potrafi czytać w myślach.
Gospodarz Akademii na pierwsze śniadanie zjada zazwyczaj kilka kulek z kolorowego szkła i popija je zielonym płynem. Na obiad łapie i spożywa kolorowe motyle. Wieczorem, za pomocą swojej pompki zmniejsza się do rozmiarów małego dziecka i śpi w pudełku od cygar.
Po obudzeniu zaś powiększa się pompką i połyka kilka pigułek na porost włosów. Następnie zbiera z sennych lusterek uczniów sny. Najciekawszy sen jaki zebrał pochodził z sennego lusterka Adasia Niezgódki i miał tytuł „Sen o siedmiu szklankach”.
Pan Kleks jest zawsze miły dla wszystkich. Chodzi zawsze radosny i uśmiechnięty. Jest osobą cieszącą się życiem. Jest inteligentnym czarodziejem kochającym wszystkich. Nigdy nie postąpił nierozsądnie, zawsze trzymał się przepisów. Jest cierpliwy i czuły. Każdy może liczyć na jego pomoc w trudnej sytuacji. Uczniowie kochają go za Jego mądrość i pomysłowość. Nie ukrywam, że i mnie Ta postać bardzo się podoba.
1 5 1
2009-12-16T16:10:29+01:00
Pan Kleks miał piegi okulary ma duży nos
12 2 12