1.Jaką date zapisze kapitan statku w dzienniku pokładowym, jeśli będziemy przekraczać południk 180 stopni z zachodu na wschód i ze wscody na zachód. przyjmując że w kalendarzu jest data 14 grudnia.
2.Oblicz czas lokalny dla miejscowości położonej na 14 stopniu długości geograficznej wschodniej jeśli wiesz że w tym samym czasie w Tokio położonym a 140 stopniu długości geograficznej wschodniej jest godzina 8.00
3.Oblicz wysokość słońca nad horyzontem dla warszawy w dniu równonocy wiosennej i przesilenia letniego.

Proszę pomóżcie!!Za pierwszą poprawną odpowiedź dam najlepszą;) Proszę o szybkie rozwiązanie;!

2

Odpowiedzi

2009-12-16T16:11:14+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:16:46+01:00
1.
a) 15.12
b)13.12
2.
15o=1h
1o=4 min
poludnik 0 = 14h-9h20'= 4:40
poludnik 14= 14*4=56'
4:40+56'=5:36
3.
niepamietam jak to sie robilo
podaj wzor to ci rozwiaze
1 5 1