Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:27:54+01:00
Notatka z Lekcji
Republiką
publiczna
zgromadzeniu ludowym
urzędnika
poprawek
senat
300
kolegialny
konsulowie
dyktatora
Pretorzy
cenzorzy
senatorów
edylów
finansami
trybuni ludowi
plebusa
1. Cenzor
2.Senat
3.Pretor
4.Remus
5.Trybun
6.Konsul
7.Liktor
8.Dyktator
9.Toga
Hasło.:Republika-Forma ustroju państwa oparta na obieralności władz zwierzchnich-głowy państwa i parlamentu na czas określony w wyborach pośrednich albo bezpośrednich.
Zad.2
Do Greka:Informacjja 1,2,6
Do Rzymiana:Informacja 1,3,4,5
Zad.3
Senat Dyktator
Zgromadzenie ludowe Prerorzy
Cenzorzy
Kwestorzy
Trybuni ludowi
I połacz Tak Do Senatu Tylko Dyktator
Reszte do Zgromadzenia Ludowego..!

Zad.4
Zaznacz
2 4 6

Myślę że Pomogłam Bardzo a Napewno To Jest na 100% Dobrze na Lekcji to robiliśmy ;;))
Liczę Na Naj ..!
17 4 17
2009-12-16T16:32:35+01:00
Notatka:
republikom,publiczną,zgromadzeniu ludowym,urzędników,poprawek,senat,300,kolegialny,konsulowie,dyktatora,6m-cy,pretorzy,cenzorzy,senatu,edylów,finansami,interesy najuboższych,plebejuszy
zad1.
CENZOR
SENAT
PRETOR
REMUS
TRYBUN
KONSUL
LIKTOR
DYKTATOR
TOGA
zad.2
do Greka(tego w zielonym):
Zgromadzeni obywatele osobiście decydowali o wszystich sprawach państwa.
Członków razdy nadzorujących pracę urzędników wybierano drogą losowania.
Każdy obywatel mógł zgłosić projekty ustawy.
rzeszta do Rzymianina.
zad3.
Tworzyło go 300 zasłużonych patrycjuszy- Senat
Składał się z wszystkich obywateli- Zgromadzenie ludowe
Sprawował nieograniczoną władzę w sytuacji zagrożenia państwa.- Dyktator
Zastępowali konsulów i sprawowali władzę sądowniczą- Pretorzy
Sporządzali listę senatorów- Cenzorzy
Pobierali podatki- Kwestorzy
Reprezentowali plebejuszy- Trybuni ludowi
zad4.
Trybunowie ludowi posiadali prawo weta.
Pretorzy czuwali nad przestrzeganiem praw w Rzymie
Najwazniejszymi urzędnikami w Rzymie byli konsulowie.
4 3 4