Zmien zadania z czasownikami w stronie biernej na czynna i odwrotnie z czynnej na bierna.
1)Koledzy wybrali Janka na przewodniczacego samorzadu klasowego.
2)Nauczyciel jest szanowany przez uczniów.
3)Listonosz poinformował pania o nadejsciu przesyłki pocztowej.
4)Przybrzezne łaki zostały zalane przez wezbrana rzeke.
5)Remontem kina byli zaniepokojeni wszyscy ludzie.
6)Dzieci zaprosiły rodzicow na uroczystosc szkolna.
7)Nowoczesne maszyny wydobywaja wegiel w kopalni.

Prosze najlepiej na dzis:)Z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:21:49+01:00
1) Janka wybrano przez olegów na przewodniczącego samorządu klasowego .
2)Uczniowie szanują nauczyciela .
3)Pani została poinformowana przez listonosza o nadejsciu pzesylki pocztowej
4)Wezbrana rzeka zalała przybrzeżne łaki .
5)Wszyscy ludzie zostali zaniepokojeni remontem kina.
6)Rodzice zostali zaproszeni przez dzieci na uroczystosc szkolną .
7)węgiel zostaje wydobywany przez nowoczesne maszyny w kopali .

Proszę :)
2009-12-16T16:27:06+01:00
1)Janka wybrano przez kolegów na przewodniczącego samorządu szkolnego.
2)Uczniowe szanują nauczyciela
3)Pani została poinformowana przez listonosza o nadejsciu paczki.
4) Rzeka zalała przybrzeżne łąki.
5)Wszyscy ludzie zostali zaniepokojeni remontem kina.
6)Rodzice zostali zaproszeni przez dzieci.
7)Wegiel zostaje wydobywany przez nowoczesne maszyny.

Wydaje mi sie, za dobrze ale moge się mylic...


2009-12-16T18:15:55+01:00
1) Janka wybrano przez kolegów na przewodniczącego samorządu szkolnego.
2) Uczniowe szanują nauczyciela.
3) Pani została poinformowana przez listonosza o nadejsciu paczki.
4) Rzeka zalała przybrzeżne łąki.
5) Wszyscy ludzie zostali zaniepokojeni remontem kina.
6) Rodzice zostali zaproszeni przez dzieci.
7) Wegiel zostaje wydobywany przez nowoczesne maszyny.