Każdy poniższy zestaw skał zawiera jedną niewłaściwą. wykreśl ją, by zestaw tworzył logiczną całość. uzasadnij wybór.

a) sól kamienna, gips, węgiel brunatny, sól potasowa
b) piaskowiec , żwir, zlepieniec, iłowiec
c) granit, marmur, bazalt, pumeks
d) torf, ropa naftowa, pumeks, węgiel kamienny.




3

Odpowiedzi

2009-09-10T19:31:05+02:00
A) no to chyba nie pasuje gips
b)iłowiec lub zlepieniec
c)chyba bazalt
d)pumeks albo torf
nie mam pojecia jak to uzasadnic....
2009-09-10T20:32:09+02:00
W C i D nie pasuje pumeks,ponieważ robi się go z zastygłej lawy wulkanicznej.A pozostałe to niestety nie wiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T21:14:45+02:00
A) sól kamienna, gips, sól potasowa - bez węgla (węgiel to skała osadowa organiczna, a pozostałe to skały osadowe chemiczne).
b) piaskowiec , zlepieniec, iłowiec - bez żwiru ( żwir to skała osadowa okruchowa, luźna, a reszta osadowe okruchowe zwięzłe).
c) granit,marmur, bazalt - bez pumeksu (pumeks to skała magmowa wylewna ,a reszta nie).
d) torf, ropa naftowa, węgiel kamienny - bez pumeksu (pumeks to skała magmowa wylewna a reszta to źródła energii )