Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T16:25:09+01:00
Bizancjum było lepiej rozwinięte od Zachodniego cesarstwa, miało lepiej rozwinieta gospodarke, lepiej wyszkolona armie oraz lepsza forme władzy.
2009-12-16T16:34:18+01:00
Pierwsza róznica to wiara gdy Królestwo Zymskie rozpadło sie na Zachodniozymskie i Bizancjum to nastapił terz podział kościoła w starym zachodniorzymskim został Katolicyzm a w Bizancjum rozwinęło się Prawosławie. Bizancjum nie uznawało papierza. Bizancjum uniknęło terz trudności jakie spotkało cesarstwo Zachodniozymskie dzieki temu ze mieli lepiej rozwinięłe miasta i więcej kasiory. Przez dziesiątki lat atakowano cesarstwo Zachodniozymskie a omijano Bizancju. Co zresztą mozna ujrzeć po tym ze Cesarstwo Zachodniozymskie upadło w 5 wieku a Bizancjum w 15 wieku.