Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:23:44+01:00
Zastosowanie gazów szlachetnych:
1. W medycynie tlen i hel wykorzystuje się.
2. Do wypełniania lamp jarzeniowych i neonowych. Do wypełniania żarówek.
3. Do wypełniania butli dla nurków.
4. Do wypełniania balonów, baloników, sond.
5. Jako gazy osłonowe przy spawaniu i cieciu niektórych metali.
6. Do chłodzenia urządzeń pracujących w niskich temperaturach.
2009-12-16T16:24:41+01:00
Używane w medycynie w badaniu chorób serca.

dają możliwość praktycznego otrzymania obrazu płuc człowieka.

zastosowanie w anestezjologii.

używane do wypełniania okien.

popularne w przemyśle oświetleniowym: min. w lampach stoboskopowych wykorzystywanych - w wozach policyjnych, karetkach pogotowia, na dyskotekach, lampach fotograficznych itd.

stosowane także do trawienia płytek - krzemu, kwarcu oraz używane w urządzeniach mikroelektronicznych.

niezbędne w urządzeniach laserowych. C

zastosowanie w przemyśle lotniczym oraz kosmicznym.