Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:40:38+01:00
X-cena zeszytów
y-cena brulionów
5x+2y=13
5x+(5*1/10x)+2y-(2*1/10y)=13,5
teraz rozwiązujemy ten układ równań ;D
5x+2y=13
5,5x+1,8y=13,5
2y=13,5x /:2
y=6,5-2,5x
5,5x+1,8*(6,5-2,5x)=13,5
5,5x+11,7-4,5x=13,5
x=1,8
y=6,5-2,5*1,8
y=6,5-4,5
y=2
x=1,8
Odp. Za zeszyt zapłacimy 1,8 zł, a za brulion 2 zł.
1 5 1
  • krk
  • Początkujący
2009-12-16T17:48:02+01:00
5x + 2y =13
110%x × 5 + 90%y × 2 =13,5

i rozwiązujesz to
2009-12-16T19:28:23+01:00
X - cena zeszytu
y - cena brulionu

5x*2y=13
5x+(5*10%x)+2y-(2*10%y)=13,5
5x+2y=13
5x+(5*1/10x)+2y-(2*1/10y)=13,5
5x+2y=13
5,5x+1,8y=13,5
2y=13,5x / :2
y=6,5-2,5x
5,5x+1,8*(6,5-2,5x)=13,5
5,5x+11,7-4,5x=13,5
x=1,8
y=6,5-2,5*1,8
y=6,5-4,5
y=2 zł
x=1,8 zł

Odp. Zeszyt kosztuje 1,8 zł, a brulion 2 zł