1. Czy w apteczce pierwszej pomocy powinny znajdować się leki?
TAK/NIE
Uzasadnij odp.

2. Czy w apteczce pierwszej pomocy powinny znajdować się płyny dezynfekujące?
TAK/NIE
Uzasadnij odp.

3. Wyjaśnij dlaczego w apteczce pierwszej pomocy powinien znajdować się CODOFIX.

3

Odpowiedzi

2009-12-16T16:29:18+01:00
1. Nie, ponieważ najczęściej przy udzielaniu pierwszej pomocy nie można podawać żadnych lekarstw ani środków.
2. Tak, przydadzą się gdy nie mamy rękawiczek, a nasze ręce są zabrudzone np. krwią
3. Ponieważ służy on do podtrzymywania opatrunków, zastępując tradycyjnie używany bandaż. Pozwalają też na szybkie i optymalne opatrzenie ran w każdej części ciała nawet przez osoby nie posiadające umiejętności, niezbędnych przy używaniu tradycyjnego bandaża.

nie jestem pewna co do 2, ale reszta jest raczej dobrze, mam skończony kurs pierwszej pomocy ; )
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:31:36+01:00
1. nie
opdczas pierwszej pomocy nie powinnismy podawac lekow gdyz nie wiemy jak osoba zareaguje na nie. nie mam y prawa podawac lekow. leki podaje pomoc specjalistyczna
osoba ktora przyjmuje leki powinna miec je przy sobie.

2.nie
pojemniki z takimi środkami mogą zostać uszkodzone i zalac apteczkę

3. to elastyczna siatka ułatwiająca wykonanie opatrunku
zwlaszcza w trudnodostepnych i niewygodnychmiejscach
jest szybka w uzyciu
przez co przyspiesza czas pomocy poszkodowanemu
20 4 20
2009-12-16T18:51:32+01:00
Pytanie 1. NIE.
ODP. Leki nie są odporne na wilogtnosc i temperature Mogą być przeterminowane. Podawanie leku może utrudnić diagnoze

pytanie 2. NIE
ODP. Mogą zalać środki opatrunkowe, zabrudzic apteczke.

pytanie, 3
ODP Stosuje się to do wypadku przy zakladaniu opatrunku na trudno dostępne i niewygodne miejsca.
6 2 6