Przyroda V kl. szk.pod.
Kilka pytań: na jutro!!
1.Omów różnice między środowiskiem wodnym a lądowym.
2.Wyjaśnij, co jest powodem mieszania się wody w jeziorze.
3.Powiedz, dlaczego wada jeziora nigdy nie zamarza do dna oraz dlaczego hodowcy ryb robią przeręble w zamarzniętych jeziorach .
Na jutro!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:46:09+01:00
1.w wodzie zycie trwa caly czas poniewaz nie zamarza woda do samego dna,a na ladzie rosliny obumieraja
2.powodem mieszania sie wodu jest silnie stezenie rozpuszczonych substanci
3.gdy na gornej czesci wody jest lod zapobiega on wychlodzeniu wody czyli zamarznieciu do dna
hodowcy ryb robia przeremble poniewaz gdy lod czyma bardzo dlugo ryby by niemialy czym oddychac
11 3 11
2009-12-16T19:06:14+01:00
1.Wodne: Więcej dwutlenku węgla ,mniej tlenu, temperatura wody stabilna,największa temperatura +30 stopni, najzimniejsza 0 stopni, warunki potrzebne do życia: dwutlenek wegla, tlen, światło ciepło sole mineralne

Lądowe: Mniej dwutlenku węgla, więcej tlenu, temp. mniej stabilna najwieksza temp. +40 stopni najzimniejsza -41 stopni, Warunki potrzebne do zycia: tlen, woda, światło, ciepło.

2.W całym jeziorze potrzebny jest tlen. Wiosna i jesienia gdy sa duże wiatry woda sie miesza, zimna woda wypływa na powierznie a cipła opada na dno i tak w kólłko.

3. Zamarza tylko powierzchniowa warstwa wody (0 stopni) a im nizej dna tym woda staje sie ciplejsza i tam woda nie zamarza. W całym jeziorze jest życie. Hodowcy ryb po to robia przeremble by dochodziło więcej tlenu.
prosze o naj
16 4 16
2009-12-16T21:47:21+01:00
1.w wodnym jest mokro ^^
2.to, że woda jest jednorodna
3.bo przy dnie jest cieplej, poto żeby powietrze dostawalo sie do wody.
13 2 13