Sanki, poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym, przebyły w ciągu pierwszej sekundy drogę 1 m. Oblicz:
A) drogę w 3 s (trzeciej sekundzie),
B) drogę po 3 s (po trzech sekundach),
C) czas na pokonanie drogi 25 m,
D) wartość prędkości po 3 s (po trzech sekundach)

2

Odpowiedzi

2009-09-10T19:47:04+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-10T20:23:08+02:00
A) a=2m/s²
1s=1m
w 3 sekundzie= 5m (drogi przebyte w tym ruchu, w równych odstępach czasu mają się jak kolejne liczby nieparzyste).
B) S po 3 sekundach= 9m (bo droga rośnie wraz z kwadratem czasu)
C) t=?
s=25m
rozw:
s=½at²/×2
2s=at²
50=2t²
t=5 sekund
D) V=a*t (t=3sekund)
V=2*3=6m/s
1 5 1