Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:33:11+01:00
Ponieważ gdyby "teoretyzował" Królestwo Boże wydawałoby się czymś dalekim, nierealnym, bajkowym. Mówiąc w przypowieściach sprawia, że Królestwo Boże jest nam bliższe, bardziej rozumiemy jego sens. Poprzez przypowieści trafia do prostych ludzi!
2009-12-16T17:11:50+01:00
Przypowieść jest to specjalny gatunek opowiadania oparty na porównaniu.punktem wyjścia przypowieści jest zwykła sytuacja życiowa.Obrazuje ona zupełnie inną,głębszą rzeczywistość i zmusza do myślenia,sami musimy odkryć religijne znaczenie przypowieści.Jezus posługując się przypowieściami chce obudzić w słuchaczach wiarę w Jego osobę i w zbawienie,które wiąże się z nadejściem Królestwa Bożego.Kto rozumie tajemnicę Jezusa i to,co dla nas uczynił,pojmie,czym jest królestwo Boże.
2009-12-16T22:00:39+01:00
Nie mógł mówić dosłownie, ponieważ nie był by zrozumiany przez swoich słuchaczy (znających tylko prawo Mojrzeszowe). Łatwiej dotrzeć do wiernych poprzez obrazowe i malownicze porównania czerpane z przyrody i życia codziennego.